2018. augusztus 15. 09:30 - NagyCsaba

Hős utca (1.)

Hős utca… mivel is kezdhetném a szolgálatot, egy hét pihenés után? Nem hiszem, hogy olyan sok embernek kell bemutatnom ezt a helyet. A rendőrök minden nap jelen vannak, ki vannak települva a hét minden napján, a nap 24 órájában. Igazoltatják az arra járókat, megmotozzák őket, mégis egy szélmalom harcnak tűnik a tevékenységük. Miért van minderre szükség?

Több cikk és riport is foglalkozott vele, hogy Budapesten, de talán az országban az egyik legnagyobb mennyiségi forgalmat lebonyolító drogelosztó hely a Hős utca 15. Mégsem tudnak vele mit kezdeni, mert a felhasznált alapanyagok legálisak. Ez kivételesen nem a rendszer hibája, mert például a dohány megvásárolható a dohányboltban, az aceton (körömlakk lemosó) megvásárolható egy drogériában, háztartási cikk boltban, de ki a fene gondolná, hogy ezt együtt használják majd az emberek? A dohányt több napig áztatják az acetonba, ami jól átitatódik és utána ebben a formában sodorják cigivé és szívják el. Nagyon gyorsan kábulatot okoz, ami akár ájuláshoz is vezethet, de ugyan ilyen gyorsan ki is tisztul a szervezetből. Mire a toxikológiára érünk a beteggel, már nevet rajtunk, az orvoson, az egészen. Neki nem számít, hogy ezzel mennyire leterheli a rendszert, mert tudja, hogy úgysem lehet vele mit kezdeni. Bent tartják megfigyelésre? Akkor addig balhézik, amíg vagy be nem nyugtatózzák, ami neki újabb örömöt okoz, vagy el nem zavarják, és akkor visszamegy a Hős utácába, útközben pár embertől lejmol egy kis pénzt mondván, hogy kajára, buszjegyre vagy épp cigire kell neki. „Adj már egy szál cigit, buszjegyre gyűjtök”. Az emberek meg jó fejek, adnak nekik egy-kétszáz forintot, és amint ez  az összeg eléri a hátszázat, máris megy a dealerhez. Igen, hatszáz forint. Ennyiből lehet venni egy adagot. De vajon mit kap ennyiért az ember, ha épp nem az acetonba áztatott dohányra vágyik? Patkányméreg, műtrágya, festék lemosók… ezek mind tartalmaznak olyan anyagokat, amelyek kábultságot okoznak. Emlékezzünk vissza, régen mekkora divat volt a nejlon zacskóba nyomott technocol ragasztó, és azt inhalálták egyes emberek. Bárhol be lehetett szerezni és a gyártó sem gondolta volna, hogy a forgalmuk egy részét az élvezet fogja generálni. Meg is kellett változtatniuk a termék összetételét. Mostanában ez a fajta drogfogyasztás újra elő-elő kerül, más ragasztók is vannak a világon. A festék higytók hasonló módon történő felhasználása is hasonló érzést vált ki. Én magam is használtam már festés közben olyan higítót, amitől már akkor be tudtam volna állni, amikor még éppen csak kinyitottam a dobozát, olyan erős volt a gőze. Ez ellen nem lehet mit tenni és sajnos a rendőrség is teljesen tehetetlen, hiszen a legális anyagokat mindenki saját belátása szerint felhasználhatja.

Nem csak az inhalálható drogok vannak itt jelen, hanem az intravénásan a szervezetbe juttathatóak is. Ezekkel is hasonló a helyzet, az alapanyagok legálisan beszerezhetőek. Ezek az emberek nem foglalkoznak azzal, hogy mennyi mérget juttatnak a szervezetükbe, hiszen a pillanatnyi öröm a lényeg. Ami tart 1-2 órát jó esetben. De volt már olyan páciensünk is, aki fél óra alatt teljesen feltisztult az eszméletlen állapotából. Hasonló képességekkel rendelkezett Krisztofer is, aki a toxikológia folyosóján már kezdett öntudatra ébredni, de azért még nem volt abban az állapotban, hogy nyugodtan vissza lehessen engedni az utcára, ezért a doktornő úgy döntött, hogy megfigyelésre bent tartja. Mi nem szoktuk átkutatni a betegeinket, semmi közünk hozzá, hogy mit dugnak el maguknál. A kórházakban a nem tiszta tudatú emberek esetében készítünk egy úgy nevezett értékleltárt, amit a mentőegység tagjai és a kórházban értékekért felelős személy aláír, aztán elzárják egy széfbe. A betegnek azonban joga van dohányozni, ha állapota megengedi, és ki tud menni a kijelölt dohányzó helyre. Ki ellenőrzi, hogy a cigis dobozban milyen cigaretta van? A cigi, az cigi. Rafkós Krisztofer tudta ezt, és amikor már teljesen feltisztult, kikérte a cigijét és kiment dohányozni. Amikor kinyitotta a dobozt, gondolom elmosolyodott, mert még mindig ott lapult benne a dugi bió.

… betépett. Elszívta, majd mintha mi sem történt volna, nyugodt léptekkel visszament a kórterembe és lefeküdt az ágyra. A szer meg elkezdett dolgozni és újra a hatása alá került. Ez nem a személyzet hibája, nincs arra kapacitás, hogy minden szál cigarettát egyesével ellenőrizzenek. Nem lehet minden beteg mellé egy nővért kirendelni, hogy figyelje minden mozdulatát és ezt ezek a betegek kihasználják. Ez a drogosok hibája, hiszen nekik semmi sem szent, csak a betépés.

 

 

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szaguldomuszak.blog.hu/api/trackback/id/tr7414173375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

finom szaftos oldalas 2018.08.16. 12:13:01

Ja, én meg fizetem ezeknek a kezelését. Miközben ha nekem van szükségem valamire, akkor hetekkel későbbre kapok egy időpontot.
Nem kéne ezekkel foglalkozni. Aki drogos és nem kér segítséget, nem akar valóban megszabadulni a függőségtől, az magára vessen. Pláne ha még biztosítása sincsen. Működjön a természetes kiválasztódás..

zokogjatok 2018.08.16. 12:26:19

Pedig ha valakik, akkor a mentősök, nővérek tudnának ezzel mit tenni.

Eeegen, a fekete angyalokra gondoltam.

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.16. 12:39:13

Mi a probléma amúgy? Egyedül egy dolguk lenne a rendőröknek itt: eltüntetni őket bp közepéről.
Ennyi.
Nem kell ezeket az embereket "megmenteni", nem kell őket megakadályozni abba, hogy patkánymérget szívjanak, had csinálják...
csak ne a főváros közepén....
Paterolják őket ki valami távoli noname faluba, ott azt csinálnak amit akarnak, de a normális embereket ne zargassák.

Ez meg külön vérlázító, hogy az én nem kevés adómból az ilyen férgeket tartják bent a egészségügyi rendszerben....

kacsa. 2018.08.16. 12:57:25

@Berelhetoreklamfelulet: Ezt a megoldást az illatos út környékén már eljátszották. Dzsumbuj már nincs, de Pesterzsébet és Csepel egy része rohadtabb lett, mert akinek muszáj volt cserelakást biztosítani, annak a IX. kerület sokszor máshol vett lakást, de innentől a lakókkal már másoknak volt gondja. Nem oldották meg, csak áttolták másra a fekáliát. A "noname falvaknak" is megvan a maguk baja, ott is vannak emberek, akik élni szeretnének. Zárt és őrzött zombigyűjtő helyekre a semmi közepén nincs emberi és anyagi kapacitás és a hatékonysága is kétes.
Megoldást nem tudok, pedig engem is zavar, naponta járok arra. Bennem is felmegy a pumpa, ha hallom, hogy ilyenek kötik le az EÜ kapacitást, az adóját rendesen fizető (még eszméleténél lévő) ismerősömmel meg közlik, hogy menjen be a két lábán az ügyeletre és várjon.

Jarics 2018.08.16. 12:59:14

@Berelhetoreklamfelulet: Miért szúrnék ki a vidékiekkel. Ne rontsák el a szép zöld tájat. Döglődjenek csak az omladozó téglás épületek között., Ok, sajnos nincs sivatagunk, az lenne a nekik való hely.

Arcade Macho 2018.08.16. 12:59:41

@Berelhetoreklamfelulet: "Mi a probléma amúgy? Egyedül egy dolguk lenne a rendőröknek itt: eltüntetni őket bp közepéről.
Ennyi."

ROSSZ VALASZ!!!

migrancsok voltak a 2000es evekben is elosztokozpontokban, es a judapesti atlag le se szara, amig meg nem latta a ket szemevel a keleti pu -nal
ezen okbol kifolyolag jo helyen vannak

Fráter Meteor 2018.08.16. 13:09:53

@Berelhetoreklamfelulet: "Paterolják őket ki valami távoli noname faluba, ott azt csinálnak amit akarnak, de a normális embereket ne zargassák." Te szarhazi pesti bunkó! Dögölnél bele a szmogba, vagy inkább a szennyezett levegőt is a vidéki parasztok szívják be, nehogy az ilyen értékes, világvárosi polgár betegedjen tőle, aki ráadásul sokat adózik...

KicsiKrisz 2018.08.16. 13:34:21

@Berelhetoreklamfelulet: egy noname faluban miért csinálhat azt, amit akar?
mert Téged zavar Bp közepén?
és akit meg ott zavar?
vagy egy noname faluban nincsenek normális emberek?
kit nevezel normálisnak?
a másik... akkor az összes ember, aki nem jár fogászati kontrollra, az csak saját pénzén csináltathassa meg a fogait, mert addig tojt rá? például...

KicsiKrisz 2018.08.16. 13:37:30

@Fráter Meteor: Te szarházi vidéki tuskó!
Majd ha beteszel annyit, amennyit a bunkó pesti , akkor.......
ugye milyen "jól" hangzik?!
vidéken nincs környezet szennyezés, ugye?
ott senki sem fűt, senki sem használ autót?
senki sem tart állatot?
neked pont annyi eszed van, mint akit kritizálsz és ugyanabban a gusztustalan formában teszed , mint akit kritizálsz....

zokogjatok 2018.08.16. 13:38:42

"a másik... akkor az összes ember, aki nem jár fogászati kontrollra, az csak saját pénzén csináltathassa meg a fogait, mert addig tojt rá? például... "

Bár nyilván parasztlázadás lenne, ha bevezetnék, de van benne valami. Pl. csak annak ingyenes az ellátás, aki évente, vagy akár két évente eljár szűrővizsgálatra. Ez nem is rossz ötlet.

magyarparaszt 2018.08.16. 13:42:01

Azt kapjátok az élettől, amit ti szántok másoknak. Lepcses pofátok hiába sír majd, mert ugyanúgy lesztek megítélve, ahogyan ti ítélkeztek.

Stenonis 2018.08.16. 13:48:55

A Nemzeti Drogellenes Stratégia szerint 2020-re drogmentes lesz az ország. Szóval csak másfél évet kell kihúzni addig.

werinter 2018.08.16. 14:08:13

Jó helyen vannak ott ahol. Körbe kell keríteni a putrit, minden nap beszórni pár kiló dohányt meg ilyen-olyan szert, aztán kotyvasszák maguknak a drogot és szívják csak. Ha valamelyik megdöglik akkor elvinni a krematóriumba és elégetni. Egyszerű megoldás és viszonylag olcsó. Sőt! A meglévő drogosokat, akik nem akarnak leszokni vagy nem tudják kontroll alatt tartani magukat, is be lehetne zárni ide.

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.16. 14:08:39

@Arcade Macho:
Ezt nem tudom miért szartad ide, de LMAO megmutatja az értelmi szintedet (hint: 0)

Sir Galahad 2018.08.16. 14:15:17

Továbbra is azt mondom, még mindig túl liberális a magyar drogpolitika. Igenis nem csak a terjesztést, de a fogyasztást (ha nem is az alkalmit, a kipróbálást, de legalább a rendszereset) is büntetni kellene. Aki szerint nem, az költözzön a Hős utcába.

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.16. 14:16:15

@kacsa.:
Kétséges a hatékonysága, de csak ez az egyetlen lehetséges megoldás a problémára.
Hiába próbálod, megváltoztatni őket sose fogod tudni, csak a pénzt égeted. így a lehetőségek:

1, áthelyezni őket máshova, ahol a normál embert nem zavarja

2, Folytatni a jelenlegi pénzégetést -> gettók ott maradnak zavarva a normál embereket.

A választási lehetőségek adottak... lehet választani.

Sok olyan terület van Magyarországon, aminek a népessége 0 lesz ~50éven belül. Tetszik - nemtetszik, a tudatlan bunkó vidékiek kihalnak szép lassan, hiába siránkoznak. Oda lehet telepíteni őket, és miután mindenki menekül a falvak nagy részéről, fillérekért lehet ott venni helyet nekik.

Jah és nem mellesleg jelenleg a falvak nagy része IS gettó már, pont ezért is menekül aki teheti. Tesóék nem túl jó szomszédság... de annak, ha oda szállítanál még néhány fajtársat, szerintem még örülnének is ...

retkeslaci 2018.08.16. 14:16:31

Ha legális lenne a kannabisz, LSD, MDMA, varázsgomba, akkor sokkal kevesebb gond lenne. Ezek ugyanis ismert hatásmechanizmusú anyagok, túladagolni aligha lehet őket. Egyedül az MDMA lehet veszélyes, de ésszel használva az is messze veszélytelenebb, mint a mindenféle designer szar meg az otthon kotyvasztott acetonos baromságok.
De legalább az otthoni pálinkafőzés meg megmaradt a magyar népnek. Erre büszkék lehetünk. Pár ezer ember belehal az alkoholizmusába évente, de a kannabiszt démonizálják.

retkeslaci 2018.08.16. 14:27:43

@Sir Galahad: ha elolvastad volna a posztot, akkor tudnád, hogy gyakorlatilag bármit elszívnak ezek a rejtett erőforrások. Acetonba áztatott dohányt, csavarlazító sprayt, lakkbenzint, tényleg bármit. Tehát a tilalom semmit se ér, hisz ezek legális kereskedelemben kapható cuccok.
Ezzel szemben mondjuk az USA több tagállamában legális lett a kannabisz, lecsökkent az ittas vezetések és részeg utcai verekedések száma, rekord adóbevételek keletkeztek, sőt a helyi ingatlanok értéke is meredeken emelkedni kezdett, mindenki nyert ezzel. Csak hát ehhez kellett egy felvilágosult lakosság, akik ezt megszavazták.
Ide vezet a viszonylag veszélytelen szerek tilalma. A teljesen veszélytelen kannabisz helyett lesz kínai fentanyl származékokkal kevert műfű, amitől meg is halhat az illető. LSD és MDMA helyett valami veszélyes szart adnak el.
Ma már senki se tudja, hogy mit vesz a dealertől.

Sir Galahad 2018.08.16. 14:38:53

@retkeslaci: Valamit félreértettél. Nem tilalomra, hanem szankcionálásra gondoltam. Tehát akit mondjuk harmadszor visznek be úgy, hogy kiütötte magát - mindegy, hogy milyen anyaggal - , azt kell büntetni, de nagyon keményen. Az tényleg nem ér semmit, hogy betiltom ezt vagy azt, mert akkor keres valami mást, ami még nincs a listán.

Richard Gaal 2018.08.16. 14:51:06

"Miközben ha nekem van szükségem valamire, akkor hetekkel későbbre kapok egy időpontot. "

Biztos, hogy miattuk van ez?

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.16. 15:23:02

@retkeslaci:
Jah, mert azok akik a 600ft-os acetonos cigit veszik, majd kifogják perkálni a grammonkénti 3-6k-s költséget a jobb szerre (ami még drágább lenne ha legális lenne).

Azér ahhoz elég sok cigit kéne elkérni buszjegyre LMAO...

N. Barbie 2018.08.16. 15:26:23

@retkeslaci: Na meg is jelent az elso drogospartolo a legalizalo dumaval, a szokasos agyrem "ervelessel": legalizaljuk a drogot, mert az alkohol is legalis. Nonszensz. Jobb nincs?
Amugy az ismert hatasmechanizusrol is beszelhetnenk. Kozel sem az es attol, hogy jobban ismert, mint a kemikaliak, attol meg artalmas az egeszsegre. A fu is, meg mielott ezzel a szokasos onamitassal jonnel.

_B_ 2018.08.16. 15:44:17

Az ilyen lényekre nincs szüksége a társadalomnak. Kártevők. Tönkreteszik a családot, terrorizálják a környéket.
Lenne megoldás, csak az nem polkorrekt, és nem "progressziív" :)

N. Barbie 2018.08.16. 15:54:54

@retkeslaci: "Ezzel szemben mondjuk az USA több tagállamában legális lett a kannabisz, lecsökkent az ittas vezetések és részeg utcai verekedések száma"

Errol van valami hivatalos statisztikad? Persze olyan, ami vilagosan kimondja, hogy azert csokkentek, ha csokkentek, mert a fu legalis lett. Aligha hinnem, hogy letezik ilyen. Szoval kamu.

"rekord adóbevételek keletkeztek, sőt a helyi ingatlanok értéke is meredeken emelkedni kezdett, mindenki nyert ezzel."

A problema annyi, hogy nem termeszthet az egesz vilag fuvet, hogy mindenki jol eljen.
Ja, mindenki nyert ezzel, persze. Kiveve aki utalja szagolni a fuvet, mint mondjuk en is, vagy a nem fuvezo tobbseg ugy is mondhatnam, de hat kit erdekel az, mi? A drogosok mindig is leszartak, hogy mas talan nem szivesen szagolja a szarjukat es mivel nem en vagyok a drogos, nem nekem kell alkalmazkodni.

"Csak hát ehhez kellett egy felvilágosult lakosság, akik ezt megszavazták"
Jajaja persze, aki legalizalja a fuvet, az marha halado, felvilagosult istencsaszar, aki nem az meg maradi hulye. Nyilvan.

"A teljesen veszélytelen kannabisz "
Ordas nagy kamu, de a drogosok szokasos dumaja.

A nép fia 2018.08.16. 16:37:18

Amikor kihívják a mentőket az adott címre, környékre, akkor a diszpécser megkéri, hogy olvassák be a páciens TAJ-számát. Megnézi, ellenőrzi... sajnálom, ezen a TAJ-számon nincs TB-fedezet, mert az illető nem befizető.

Tudom, hogy ez lakóhely szerinti diszkrimináció, hát... evvan.

A falura pedig nem kellene rátolni ezt a réteget. A vidéki Magyarországnak is van épp elég helyi problémája. Attól nem szűnik meg ez a dolog, hogy kihelyezzük távol a várostól.

axolotl77 2018.08.16. 17:10:58

@kacsa.: Idős rendőrök mondják, hogy Pesterzsébet volt a főváros legnyugisabb kerülete valaha. Aztán jöttek az Illatos úti cigányok az öreg házakba. Meg lehet nézni, mi lett a kerületből!

GépBalta 2018.08.16. 18:21:01

@Sir Galahad: Megbüntetni csak azt lehet, akinek még van veszteni valója. Ezeknek már nincs semmije. Pénzbüntetést nem tudsz rajta behajtani, ha börtönbe zárod jobb körülmények közé kerül, mint amiben most él. Mióta rájuk szálltak annyit értek el, hogy már Zuglóba is átjárnak drogozni, mert ott még nincs minden sarkon rendőr.

hajnal.ferenc 2018.08.16. 18:23:53

Én egyet nem értek. Attól, hogy az összetevők legális anyagok, a legális anyagok összekeveréséből mégis drog lesz. Miért nem lehet olyan törvényt alkotni, ami magára a kábult állapotra vonatkozik, nem pedig a felhasznált szerre? Beviszik a mentősök kábult állapotban, kimutatják a cuccot, egy strigula. 3 után megy a börtönbe. Azt kellene büntetni, amilyen állapotba kerül. Ha arccal lefele fekszik a járdán bármitől (legyen az akár alkohol), megy a strigula.
Ennyi erővel a késes gyilkosságot sem kellene büntetni, hiszen a fém legális, a fa legális, a csavar legális, de még maga a kés is. Az nem mindegy, hogy mit mire használnak.

Emmett Brown 2018.08.16. 18:38:38

@N. Barbie: a gomba meg az LSD nekem is meredek, de nem gondolom hogy a legális fű szar ötlet lenne. Nyilván ezeknek az arcoknak teljesen mindegy, mert más árkategória, de jelenleg itthon az szerez füvet aki csak szeretne, ami csak a dílereknek jó, senki másnak nem.

nyu 2018.08.16. 20:16:29

@GépBalta: Én csak azt nem értem, ha eddig is a szó szerint a szomszédjukban volt a TEK meg a Készenléti Rendőrség központja,, akkor hogy bírtak eddig elfajulni a dolgok?

Gyakorlatilag tavaly nyáron kezdtek csak rendet rakni a saját utcájukban.

Nem vagyok rasszista de az ember színe fehér. 2018.08.16. 23:10:28

"Mégsem tudnak vele mit kezdeni, mert a felhasznált alapanyagok legálisak. "

Lofaszt nem tudnak, NEM AKARNAK, mert a drogozas az emberi alapjog mint az illegalis bevandorlas.
Az egeszet korbe kellett volna keriteni, 10 meter beton falal, aztan addig bombazni napalmmal, amig akar egy csotany is eletben van.

gyászhuszár 2018.08.16. 23:14:32

Megoldas: Nemzeti Drogrehabilitacios Kozpont: begyujtes, vagyon/lskaselkobzas, atneveles, majd kozmunka amellyel ledolgozza a koltsegeket. NER csinal egy szuperdrogklinikat, amolyan stadion meretut, talan van mar nemi referencia. Mindenki jol jar..

Nem vagyok rasszista de az ember színe fehér. 2018.08.16. 23:34:22

"Nem lehet minden beteg mellé egy nővért kirendelni, hogy figyelje minden mozdulatát és ezt ezek a betegek kihasználják. "

Nem kell nover, semmit sem kene veluk csinalni. Siman csak tarkon loni ott ahol van, es behajitani egy dogkutba. Semmi mast nem kene veluk csinalni.
ILYEN LENNE EGY NORMALIS DROGSTRATEGIA.
Nem pedig ez patyolgatas. hogy "jolvan kisfiam drogozzal csak kedvedre, majd ugyis jon a mento, rendor, tuzolto, es 42.- szerre is ujra elesztenek majd adofizetok penzen. Te csak ne aggodj semmiert, lenyeg hogy jol erezd magad 0-24 oraban, a tobbit majd az adofizetok megoldjak helyeted. Ha kedved van keseld meg a mentosoket, mert az buli es lehet vele villogni a feszbukon. Vagy vadold oket nemieroszakkal, az most meno es ugyis mindenki elso szora elhiszi, hiaba vagy 8 eves korod ota drogos elmebeteg."

czerka 2018.08.17. 03:28:32

@Berelhetoreklamfelulet: LSD fillérekbe kerülne, ha legális lenne. Mikrogrammok kellenek belőle egy triphez. Kannabiszt mindenki termeszthetne otthon mondjuk 5-10 példányt, mint sok országban teszik legálisan. Varázsgomba szintén ilyen. Ingyen vannak, vagy szinte ingyen.
A droglegalizáció azért lenne visszás Magyarországon, mert az a piacot is a haveroknak játszanák át a kormány csókosai.
Nézd meg ahol legális vagy legalább dekriminalizált a kannabisz, ott nem fetrengenek designer drogoktól kiütött emberek az utcákon. Kanada, Colorado, California, Uruguay, Portugália, Csehország, Hollandia.

@_B_: " Tönkreteszik a családot, terrorizálják a környéket."
A vakkomondorok országában ezzel jönni picit nevetséges. Menj el egy vidéki településre, kis faluba, ahol minden második férfi alkoholista és láncdohányos. Mert a házi kerítésszaggató se egy családbarát szer ám, egy dohányos meg elszívja egy Zsiguli árát 5 év alatt.

czerka 2018.08.17. 03:33:50

@A nép fia: a magyar falunak megvan a saját függő, önpusztító rétege, akik palinkáznak és cigiznek. Sőt. Kb. 15 éve volt szerencsém egy borsodi faluban járni és pár napot ott eltölteni az akkori barátnőm családjánál... Abban a faluban és a környékén (Miskolctól északra) szinte mindenki alkesz volt, cigizett, a fiatalok meg bogyóztak (nem csipkebogyóra gondolok). A magyar falu az sajnos nem az az idilli hely, aminek sokan képzelik.

czerka 2018.08.17. 03:37:26

@retkeslaci: A magyar társadalom nincs felnőve a marihuána legalizálásához agyban. Inkább kerülgetik a dizájner cuccoktól szétcsapott embereket a parkokban, nezik, ahogy a fater elissza az eszét és anyuci tüdőrákosra cigizi magát, de füvet azt ne szívjon senki, mert az maga a pokol.

czerka 2018.08.17. 06:24:11

@Emmett Brown: a gomba neked azért meredek, mert sose próbaltad. Vagy próbaltad és volt egy rossz tripped, mert amúgy is depis, pszichotikus állapotodban sikerült trilpelned.
LSD a 60-as években a filozófusok szent grálja, tudósok, programozók, mérnökök inspirációs forrása volt. Gondolom sejted, hogy miért volt a 60-as évek forradalmi a zenében is. Igen, a The Beatles tagjai LSD-ztek, ahogy Steve Jobs is az LSD-nek köszönheti az ihletett állapotát, saját állítása szerint az LSD trippelés volt élete legmeghatározóbb élménye.
A Szilícium-völgyben reneszánszát éli a pszilocibin (gomba) és LSD mikrodózisban adagolása.
Az MDMA poszt-traumás stressz kezelésében áttörést hozhat.
A varázsgomba (pszilocibin) rákos betegeknél eltünteti a szorongást, halalfélelmet. Örökre. Egyszer trippel a beteg és trip utan fél évvel se tapasztal szorongást.
A drogok démonizálása a sötétségeteket bizonyítja.
A Hős utcában designer szarokat meg acetonos dohanyt szívnak, az a legalja. De vannak hasznos drogok is!

_B_ 2018.08.17. 07:24:28

@czerka: "A vakkomondorok országában ezzel jönni picit nevetséges. Menj el egy vidéki településre, kis faluba, ahol minden második férfi alkoholista és láncdohányos. Mert a házi kerítésszaggató se egy családbarát szer ám, egy dohányos meg elszívja egy Zsiguli árát 5 év alatt."
Téged a Fidesz is alkalmaz? Mert az érveléstechnikájukat sikerült teljesen átvenni.
- Loptok!
- Jó de a szocik is loptak!!!

A dohányosokon áés az alkoholistákon pont ugyanúgy nem lehet segíteni, mint a designerdrogoson, meg a füvesen sem,,, Ebben egyetértünk.
És nem is szabadna TB-ből fizetni az ellátásukat.

Burgermeister 2018.08.17. 07:40:33

@czerka: Van olyan magyar falu ahová szívesen költöznél!

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.17. 08:08:31

@GépBalta:
Má miért ne lenne vesztenivalója? A munkatábort már elég régóta feltalálták...

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.17. 08:12:47

@czerka: jah... persze... mert a legális cigi is olcsóbb mit na csempész..
jah...
vráj...

Ha már ennyire tryhardba próbálod védeni a mocsok drogosokat, legalább olyan érveket hozz fel, amik nem esnek szét kapásból...

Amúgy konkrétan az ár az egyetlen ok, amiért dizájner drogokat használnak az itteniek. Amúgy a korrupt keleti államokba mint a hazánk jóval egyszerűbb lenne normál drogot csempészni, mint a nyugati országokba, csak hát nincs rá fizetőképes kereslet...
Sőt alapból faszság amit írtál, mert itthon is fogyasztanak "normális" drogokat is, csak nem éppen a csövesek meg a cigányok, hanem a külföldi bulituristák, akinek telik rá....

Emmett Brown 2018.08.17. 08:33:47

@czerka: nekem jó élményeim vannak, és pont azért tartom meredeknek, mert a társadalom jelentős
része része is depis/pszichotikus állapotban van, és nem hiányoznak a tömeges szar tripek.

Fűtől sokkal nehezebb teljesen meggajdulni mint a hallucinonogén cuccoktól, illetve egy-ket elbaszott arc komoly károkat tud okozni az esetleg elfogadásban, ha vadászpilótának haluzva ugrálnak a Szabadság-hídról.

A nép fia 2018.08.17. 08:54:14

@czerka: Igen, erről beszélek. A vidéknek épp elég problémája van, nem kéne a fővárosét is oda exportálni.

Ráadásul arányaiban egy faluban ez sokkal nagyobb gond, hiszen az 1,8 milliós városban szó van párszáz ilyen emberről, addig egy 800 fős faluban 400 ember érintett.... érezzük, ugye?: )

Emmett Brown 2018.08.17. 09:13:20

@Sir Galahad: @Burgermeister: nemzetközi tapasztalatok mind azt mutatják, hogy a drogok elleni totális háború nem jelent megoldást.

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.17. 09:21:35

@A nép fia:
Az a logika 1.8millió ember problémája <<<<< 800 ember problémája
10/10 logic

Amúgy meg fővárosból 1 azaz 1 db van egy országban. Faluból több száz. Egy országot a nagyvárosai alapján ítélnek meg, főként a fővárosa alapján, nem a noname falvai alapján, amik úgyis kihalnak pár évtizeden belül.
Az elgettósodás nem igazán segíti elő a megítélését a fővárosnak.

A vezetés elsődleges dolga lenne Budapest megtisztítása és a gettók, drogosok, csövesek, bűnözök felszámolása.
Sajnálatos, hogy ezért be kell áldozni egy másik települést, de józan ész alapján fair trade egy pár száz fős haldokló falut beáldozni egy 2milliós fővárosért cserébe. Az ország többet nyerne rajta.

czerka 2018.08.17. 09:39:15

@Berelhetoreklamfelulet: hasonlítsd össze a kertben termesztett fű, dohány árát a csempész vagy a legalis bolti cucc árával

Mindenkinek lehetőséget kellene adni arra, hogy otthon termesszen kannabiszt és gombát. Ha annyi pálinkát főzhetsz le, hogy azzal egy focicsapatnak halálos alkoholmérgezést okozhatsz, akkor a túladagolhatatlan kannabiszt miért tiltják?

A nép fia 2018.08.17. 09:59:38

@Berelhetoreklamfelulet: Arányokról beszéltem, husi. Hogy mennyivel másabb a fővárosban ez a párszáz emberi hulladék, mintha kiraknád egy 800 lakosú faluban, ahol már eleve a fele ilyen. Néhány ezrelék az 50%-os aránnyal szemben. Szerinted abban a faluban mi lenne? A helyi problémát helyben kell megoldani, nem áttolni másokra, ahol ARÁNYAIBAN sokkal nagyobb a gond.

10/10 szövegértelmezés.

Nincs itt semmiféle fair-trade.
Te hogy magyarázod meg a baranyai zsákfaluban élő 78 éves nagymamának, hogy azért kapnak még 300 drogost, hogy a fővárosiaknak ne kelljen szagolni őket? Szerinte ez nem fair trade. Ő csak azt látja, hogy a pesti urak rájuk tolják a mocskot.
A falusi úgy gondolkodik, hogy az ottaniakat legalább már ismerik, tudják, melyik emberi hulladék hová tartozik.
Elmondom, az én szülőfalumban sem a tősgyögyeres falusi romákkal van a baj, hanem azokkal, akiket oda telepítettek "fair trade" címén. Mert ez már megtörtént, felebarátom. És egyáltalán nem örülünk neki.

Te mit szólnál, ha a szomszédodba beraknának 3 cigány családot, akik éjjel-nappal be vannak állva? És hát ez a fair trade.... nyugodj bele.

Billy Hill 2018.08.17. 10:24:34

@_B_: Rosszul látod! A hernyón kívül mindent legalizálni kellene, és akkor a herbáltól bambán maga elé néző HHH-s honfitársunkból egyhamar XXI. századi polgár lesz, aki startup-ot indít, klasztert szervez stb. Eddig az elérhető alkohol és szipu vitte a testi-lelki nyomorba, de a minőségi fűtől és a gombától komolyan javulna a teljesítménye, löketet adva a GDP-nek és az innovációknak! [Irony off]

Sir Galahad 2018.08.17. 10:38:51

@GépBalta: Nem az a lényeg, hogy veszít-e vele, hanem hogy a környezete legalább egy időre megszabadul tőle. Azután ha kiszabadulva folytatja, akkor jó hosszú időre.

Sir Galahad 2018.08.17. 10:42:02

@Emmett Brown: Az attól függ, mit tekintünk megoldásnak. Ha a drogozás drasztikus visszaszorítását minimális költséggel (én azt), akkor nem tudok jobbat. Te tudsz?

czerka 2018.08.17. 10:46:28

@Emmett Brown: a designerdrogok pont azért élik reneszánszukat a szigorú drogpolitikát folytató országokban, mert azokat még nem tudják megfogni a hatóságok.
A Népligetben, Margit-szigeten, Szabadsághídon haluzó gyökerek, a Blahán magukból kivetkőzve tomboló őrültek a kemény drogpolitika termékei. Mert ha tiltod a kannabiszt, akkor keres mást a paraszt, amit se a mentős, se a díler nem ismer. Kész a tragédia.

@Berelhetoreklamfelulet: mocskos drogosok. Steve Jobs, Barack Obama, Paul McCartney és még sok millióan. Mind gecidrogos, mert elnyalt egy bélyeget vagy elszívott egy spanglit.

@hajnal.ferenc: "Miért nem lehet olyan törvényt alkotni, ami magára a kábult állapotra vonatkozik, nem pedig a felhasznált szerre?"

Gondolj bele, hogy gyakorlatilag meditációs légzőgyakorlatoktól (Kundalini jóga), hőgutától, oxigénhiánytól (self-asphyxiation maszturbáció ezért izgató egyeseknek), szén-dioxid vérbeni felhalmozódásától is lehet kábult állapotba kerülni. Sőt egy cukorbetegnél se tudják elsőre, hogy mitől beszél félre.
Kevés nagyobb hülyeséget hallottam, mint a kábulat kriminalizálása.
Sok vallási fanatikust is lecsukhatnák ennyi erővel, hisz extázisban hajlonganak a gurujuk előtt.

Emmett Brown 2018.08.17. 10:57:51

@czerka: tudom hogy így van, nekem nem kell ezt magyarázni.

Muad\\\'Dib 2018.08.17. 11:34:45

@czerka:
Teljesen igazad van. A hulladék alkoholisták mellé - akiknek a napi programja a fél liter rövid legurítása pár sörrel -, tökéletesen passzol a hulladék drogosok csoportja is. 1-1

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.17. 12:33:05

@czerka:
Jah, mert mennyi a házi termesztésben gyártott és elfogyasztott dohány mennyisége az iparihoz képest?

A vergődésed már a szánalmas kategóriába esik LMAO, egy olyan dologgal érvelni, aminek az aránya valahol 0.001 és 0.01 % között lehet...

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.17. 12:35:00

@A nép fia:
Ha 60-nál több iq-d lenne (ami mint bizonyítottad nincs), akkor tudnál olyan dolgokat értelmezni, mint "fair trade az országra nézve".

btw nyilván a normál lakosoknak fel lenne ajánlva, hogy kap máshol (értékesebb)lakást, így alapból logikai problémák vannak a mondandódban, de hát mit is várjunk tőled...

A nép fia 2018.08.17. 12:47:05

@Berelhetoreklamfelulet: Semmiféle jogalapod nincs megítélni más IQ-ját. Személyeskedsz, ahelyett, hogy válaszolnál a feltett kérdésekre.
Fogalmad sincs szociológiai és etnikai kérdésekről és az egész dolog gazdasági- és politikai velejárójáról, nincs tapasztalatod (és feltehetően személyes kapcsolatod sem) vidéki emberekkel, különben nem nyomatnád ezt a korlátolt mantrát.

Ha már feltételezésekbe bocsátkozunk egymás értelmi képességeit illetően, akkor téged egy pökhendi, semmirekellő budapesti születésű műmájernek gondollak, akit ugyan ide sz@rt ki a gólya, de soha az életben nem járt a Budapest-táblán túl, semmit nem tud a világról, de a fotelből osztja az észt. Annyira osztja, hogy neki már el is fogyott, mert olyan baromságokat ír, hogy ha a kutya megenné, megdöglene dőle.

Aki a fellengzős székesfővárosi korlátoltságából csak annyit tud kipréselni, hogy az itteni problémákat tolja rá valaki másra, mit számít az neki?

Ha már a fair trade-en lovagolsz, akkor azt mondd el, hogy mit kap cserébe az, akinek a szomszédjába odaköltöztetnek néhány problémás embert? A kormány majd elköltözteti egy jobb helyre? Tehát akkor irányított szegregáció történik? Mesterségesen létrehozunk problémás cigány falvakat, ahol a lakosság csak drog- és alkoholfüggőkből fog állni? Mi lesz az önkormányzattal? Mi lesz az ellátással, az infrastruktúrával? Hogyan fognak ezek működni? Milyen gazdaságuk lesz?Jaaa, az nem számít, ugye? A falunak nem lesz befizetője, ellenben 100%-ig kormányzati ellátásra szorulnak a felsorolt dolgok miatt. Mi lesz a választójoggal? Szerinted nem lenne ott pillanatok alatt vajda-rendszer? Ha nincs gazdaság, nincs bevétel, nem termelnek, akkor miből fogják az alapvető infrastruktúrát finanszírozni? Honnan lesz víz, gáz, áram? Nem gondolod, hogy ez tovább fokozza a bűnözést, ami a környező településeken fog lecsapódni?

Nem baj, a korlátolt panelproli agyaddal már nem látsz túl a szög egyszerű megoldásod további problémáin. Legyen mindjárt apartheid, nem? Mert amiről beszélsz, az arra mutat.

czerka 2018.08.18. 08:02:01

@Berelhetoreklamfelulet:

A "kender" otthoni termesztése pofonegyszerű. Ahogy a vicc is szól: Igény az vóna rá!
Még ha a lakosságnak csak 0.001%-a termesztene otthon kendert, akkor is megérné és hasznos lenne a legalizálás.

czerka 2018.08.18. 08:08:54

@Muad\\\'Dib: drog és drog közt is van különbség
A jelenleg legális alkohol az egyik legveszélyesebb. Boltba behaladsz és pár ezer forintból vehetsz legálisan annyi alkoholt, amivel pár felnőtt embert megölhetsz. Hosszútávú hatásairól nem is szólva.
A dohány meg semmit se ad a parasztnak, csak azért szívják, hogy ne legyen elvonási tünetük. A legfeleslegesebb drog. De arra jó, hogy az állam jövedelemhez jusson belőle.

A kannabiszt meg a kiskertedben is termesztheted, a varázsgomba megterem annyi helyen, amennyi egy akváriumnak kell. És mind kitágítja a tudatodat, ettől fél az elit, hogy az emberek elkezdenek gondolkodni olyan dolgokon, amire nem lenne szabad gondolniuk.

teéjesenmindegy 2018.08.18. 10:06:43

@A nép fia:
Már bocs, de ez a mentős dolog jó nagy marhaság.
Nehogy már azért ne jöjjön ki hozzám a mentő amikor összeesek az utcán, mert az a járókelő aki kihívja őket nem találja a TB kártyám. Vagy esetleg nincs nálam.

teéjesenmindegy 2018.08.18. 10:15:46

@czerka: Igen faszfej, olyankor kitágul a tudatod, és rohadt okos leszel Ettől fél a világ.
Ezért van az, hogy az összes Nobel-díjas jamaikai néger.

Minden komoly kutatás úgy indul, hogy betépnek a kutatók....

"A jelenleg legális alkohol az egyik legveszélyesebb. "
Ezt a kamut meg tényleg nyugodtan abbahagyhatnátok a kitágult tudatotokkal.
Alkoholnál ugyanis veszel egy 10 milliós statisztikát, ami évtizedes intervallummal, összehasonlítod, egy néhány ezer főt érintő és néhány éve tartó valamivel.
Alkoholt iszik gyakorlatilag mindenki, ebből van aki naponta, van aki ritkán, van aki belehal és van aki balesetet szenved. Aki belahal az leginkább 40-50 év komoly alkoholizmusa után teszi.
Ezt hasonlítgatod azzal, hogy 18-25 éves emberek a buliban betépnek.

A hasonlítgatásod kb. annyit ér, mintha azt mondanád, hogy a sárkányrepülés veszélytelenebb mint az autózás, hiszen az utakon évente 1000, sárkányozás közben meg 3 ember hal meg.

Berelhetoreklamfelulet 2018.08.21. 09:02:19

@A nép fia: Látom az olvasás nem megy neked, de hát nem véletlen nézik le a falusiakat, ha legalább a 8általános által nyújtotta kemény tudás meglenne (értő olvasás) már többre néznének titeket...

btw amit én tanácsoltam azt konkrétan már megcsinálták egyes helyeken Magyarországon, és míg az a település ahova költöztették őket tényleg nem járt jól, a másik településen ott konkrétan egy drága luxus negyed lett a gettó helyén azóta, szal hiába pofázol, a recept működik, csak az akarat kell hozzá...

A nép fia 2018.08.21. 10:04:31

@Berelhetoreklamfelulet: Kérlek, kezdd el sorolni a települések neveit, ahol ez a folyamat végbe ment és linkeld be a megfelelő tanulmányokat, amelyek tartalmazzák a program eredményeit, neadjisten a sikerességét. Továbbá a települések alkóinak véleményét.

Ez a baj, veletek, pökhendi panelprolikkal, hogy amúgy sosem a kérdésre válaszoltok. :) Mert tíz kérdést tettem fel, de 0 válasz érkezett. Pont annyi, mint az IQ-d. Mert továbbra is csak személyeskedni és vagdalkozni tudsz, az eredmények és a tények valahogy hiányoznak.