2018. augusztus 04. 14:30 - NagyCsaba

Végre engem is feljelentettek

Na nem mintha annyira vártam volna, de azt mondták a többiek, hogy addig nem is vagyok igazi mentős, amíg fel nem jelent egy beteg vagy hozzátartozó. Jelentem, akkor most már igazi mentős vagyok! De hogy is történt mindez?

A feladatot úgy kaptuk, hogy pár órával korábban kint járt az ügyelet a betegnél és egy 2 órán belüli beszállítást kért a területileg kurvára nem illetékes belgyógyászatra. Korábban ott kezelték a beteget, amikor még azon a környéken lakott. Ennek már 5-6 éve, azóta nem is járt kórházban. Mint később kiderült, a háziorvos ki sem ment a beteghez, hanem a hozzátartozó lement és kapott egy mentési utalványt azzal az utasítással, hogy türelmesen várjon otthon a mentőre. Olyan türelmesen várta a szállító egységet, hogy még amiatt sem reklamált, hogy a beteg állapota romlik, hanem ezt az ágy szélén ülve nézte végig és várt ránk. A 2. óra is a végéhez közeledett, amikor az irányítás végre ki tudta adni ezt a feladatot. Mivel a valós körülményekkel egyetlen szakember sem volt tisztában, így nem is várható el, hogy sürgős esetként kezeljenek egy kiszáradást. Ez nem egy akut folyamat és általában 2 óra ide vagy oda nem szokott számítani. Akkor viszont az a 2 óra nagyon is számít, ha a diagnózis téves, mert az orvos nem veszi a fáradtságot, hogy megnézze a beteget.

Miért nem nézte meg? Nem tudom, de ha a betegnek nem fontos, hogy lemenjen az orvoshoz, amikor kezdődnek a gondjai, akkor meg kell elégednie ennyivel. Ez így csúnyán hangzik, és sokan félre is fogják érteni, de a beteg feladata és érdeke, hogy az orvos-beteg kapcsolat személyesen létre jöjjön. Nagyon sok beteg jut egy háziorvosra és hiába jön bárki azzal, hogy “de ez a dolga”, vagy “ezért fizeti/fizette a tébét”. Ha nem tud elmenni az orvoshoz, akkor ki kell hívni és nem leküldeni a hozzátartozót, hogy mondja el mi a baj és az orvos majd mond rá valamit. Ez teljesen nonszensz elgondolás. Ha valami vizsgálatot akar végezni az orvos, akkor azt is a hozzátartozón végezze el? Mondjuk egy koponya CT-t? :D Amikor meg már nagy a gond, akkor inkább mentőt hívnak, a több hónapja kezdődött panaszokra.

Természetesen, amikor kiérkeztünk nem maradhatott el a szokásos “hol voltak ennyi ideig” és “már mióta várom magukat” megjegyzések. Ezek nálam alapból kiverik a biztosítékot, de amikor a vizsgálatokat megkezdtük és láttuk, hogy a beteg igen csak szarul van, hamar átugrottam ezeket a elvi kérdéseket és a lelkiismereti oldalam azt mondta, hogy itt jól kibaszott mindenki szegény öreggel.

Azonnal segélykocsit hívtunk, mert tényleg a halálán volt a maga 60 per semmi vérnyomásával és a 110-es szívfrekvencijával, ami mellett 85-öt szaturált. Az irányítás azonban elkeserített minket, mert közel s távol se híre, se hamva magasabb szintű egységnek, akitől segítséget kaphatnánk, még a randizás (találkozás a kórházba vezető úton) elve sem tűnt esélyesnek. Kapott tőlünk amit csak kaphatott: infúzió, oxigén és a gyorsaság a legközelebbi sürgősségire.

Szerencsére ott azonnal fogadták is és a gyors beavatkozásnak köszönhetően életben maradt.

Aztán pár nap múlva be kellett mennem a Markó utcába. A szőnyeg szélére lettem állítva, mert a beteg hozzátartozója, aki nyilván kisírta, hogy jöhessen velünk, nem érezte túl komfortosnak az utat. A dobozban ülve úgy, hogy ki sem lát az ablakokon megállapította, hogy túl gyorsan vezettem és ezzel veszélyeztettem őt is és a beteget is. Az nem volt probléma, hogy az orvos rá sem nézett a betegre. Akkor sem aggódott nagyon, amikor kiérkezésünk előtt romlott a beteg állapota. Akkor most meg mi a baj? Hogy sikerült megmenteni az életét?

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szaguldomuszak.blog.hu/api/trackback/id/tr2114155615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bright side of life 2018.08.06. 00:56:42

Vannak (sajnos, egyre többen), akikkel nem lehet jót tenni...:(
Segítettél a betegnek? - Igen.
Csak ez számít.

opati666 2018.08.06. 07:19:09

Gondolom (vagy inkább remélem), hogy nem lett azért fegyelmi belőle...

Tiktak58 2018.08.06. 07:30:36

Minden tisztelet a mentősöké! Miattunk az életünkért melóznak.

Az a sok bunkó meg aki csak reklamálni tud, az úton félrenem álló büdös parasztokkal egyetemben mindet lesz@rni.

Normális ember inkább megköszöni hogy segítettek.

Cycmen 2018.08.06. 08:09:36

A mentőközpontban ülő elméleti barmok is megérik a pénzüket. Egy nyilvánvalóan alaptalan panasz esetén miért rángatják be a dolgozót és miért alázzák?
Némelyik munkáltató hozzáállása is undorító, valami inkompetens csókosra bízzák a panaszokat ahelyett hogy olyannal csináltatnák aki benne volt és ért hozzá.

mt-03 2018.08.06. 08:30:39

pedig ma mar a legtobb "haziorvos" igy mukodik. nem megy ki hazhoz. nekunk is kerek perec megmondta, vagy bemegy a beteg a rendelojebe (termeszetesen rendelesi idoben, ami ugye fele akkora mint a kiirt) vagy mentot hiv. o nem jon ki. ha meg be tud menni akkor nem is igazan beteg.... aztan jon a csodalkozas ha arendelo elott hal meg valaki. no meg mentot mikor hiv az ember? a legvegso esetben, amikor mar nem birja. nem csoda ha addigra mar felhulla...

otapi 2018.08.06. 09:05:08

A fenti ügyben ne a beget szídd, hanem a háziorvost. Nem ő hazudott arról hogy mint ügyelet kint járt a betegnél? Gondolom kerek perec megmondta a betegnek a telefonba hogy ő nem megy ki, de ugorjon be a "beutalóért". Ahelyett mondjuk hogy kiment volna vagy ha nem tud akkor eleve a sürgősségi mentőket kellett volna javasolnia, ahhoz nem kell semmilyen papír. Igen, tudom hogy túlterheltek a háziorvosok (is), na de az elmúlt 10-20 évben nem is tettek semmit hogy ne így legyen. Friss élmény: anyámmal két kórházt is megjártunk a múlt héten, és a zárójelentéseken ott van hogy másnap jelenjünk meg a háziorvosnál. OK, bejelentkeztünk, elmentünk, aztán a 10 perc amíg benn voltunk azzal telt el hogy 8 percig kézzel pötyögte be a gépbe a (géppel nyomtatott) kórházi papírokat, 2 perc pedig hogy a vérnyomáscsökkentőt le kell cserélnie másra, mert EU szinten betiltották amit szedett. Ami miatt a kórházba került, szó sem esett, netán hogyan lehetne megelőzni meg ilyenek. Na, ezért "túlterheltek" a háziorvosok. Egyszer nem hallottam róla az elmúlt 20 évben hogy az orvosok tömegesen tiltakoztak, ne adj isten tüntettek volna felesleges adminisztráció miatt. Ha meg többet (ill. egyáltalán!) foglalkoznának a háziorvosok a megelőzéssel, akkor eleve kevesebb beteg meg sürgős eset lenne.
Mindamellett két mentős csapat is foglalkozott anyámmal a múlt héten, egyszer Veszprém megyében, aztán meg Pesten - teljes tisztelet nekik! Amúgyis azt gondolom hogy az egész egészségügyben a mentősök meg az egyszerű (kórházi)nővérkék a legelkötelezettebbek és legbetegbarátabbak, talán azért mert ők dolgoznak a legközvetlenül a betegekkel. Az orvosok sokszor sajnos csak elbújnak a papírok, meg a szakterületük szűk keresztmetszete mögé.

SemmiKülönös 2018.08.06. 09:24:47

Kedves Posztoló!

Megértem és nagyra becsülöm a munkátokat éppen ezért írtam egy magasztalóbb bejegyzést a MENTŐKRŐL.

Ha van kedved olvasd el.

atemaazutcanhever.blog.hu/2018/07/21/mindennapi_hoseink_477

További tartalmas írást kívánok!

Üdv: SK

moonshadow 2018.08.06. 09:28:54

Sürgős esetben az ügyeletet kell hívni nem a háziorvost. Ha a háziorvos van ügyeletbe akkor ki kell mennie, nincs mese.
Egyébként meg mi az, hogy túl gyorsan ment a mentő, a hozzátartozó szubjektív megítéléséhez kellene igazítani a sebességet? Körberöhögtem volna a központost.

Kicknick 2018.08.06. 09:33:30

@otapi: ami a dokidnak 8 perc pötyögés, az nekem/vagy egy átlagos számítógéppel dolgozónak kb 30mp. Pedig nem vagyok titkárnő. Ezen kicsit gondolkozz el mielőtt megsajnálod szegény házidokit a sok adminisztrációval. Tudna ő gyorsabban is gépelni ha akarna, de akkor kiürülne a rendelő és nem éreztethetné a népekkel hogy ki a király.
Amúgy nem a beteget szidta sztem a blogger, hanem a családtagot. Több okból is

otapi 2018.08.06. 09:42:36

@Kicknick: Úgy tűnt hogy én sajnálom a házidokit? Éppen ellenkezőleg, egyetértek veled. IT-ban dolgozom, így még azt a 30mp-et is sokkallanám...

kdui 2018.08.06. 09:51:11

És nem vagy igazi beteg amig kinem rabol egy mentős, mint a szüleimet tavaly decemberben a jelenlétemben de szerencsére idejében észre vettük, és a rendőrséghez fordultunk és még aznap vissza került az ellopott pénzösszeg, azóta sem kért senki az országos mentőszolgálattól elnézést tőlünk, ezt csak azért írom mert van másik oldal is a mentős szolgáltatásnak

Kicknick 2018.08.06. 09:51:16

@otapi: ja, a "túlterheltek" szó zavart meg :)

Trackers 2018.08.06. 09:51:39

Jó lenne, és tényleg nagyon jó lenne, ha azok akik olvassák ezt a blogot emlékeznének rá.

Mikor valaki arról ír, hogy milyen szemetek az orvosok mentősök, hogy milyen fos az egészségügy, akkor emlékezne arra, hogy az éremnek minden esetben két oldala van.

Hogy nem tudhatjuk, mi a valóság, a konkrét esetben.

axolotl77 2018.08.06. 10:08:03

"Akkor most meg mi a baj? Hogy sikerült megmenteni az életét?"
Szerintem igen. Nem gondolsz arra, hogy esetleg a hozzátartozó halálára játszottak?

NagyCsaba 2018.08.06. 10:18:09

@opati666: szerencsére a szóbeli figyelmeztetésnél megmaradtunk. Sajnos, a sok probléma miatt, amit a mentősök tényleg tudnak okozni, minden bejelentést ki kell vizsgálniuk. Ezt nekem is el kell fogadnom. A problémám az, hogy a hozzátartozó nem a dolgok jó oldalát látta. Sok köszönő levelet kapunk, személy szerint én is kaptam már többet is. Ez ugyan úgy jól esik, mint amikor a munkámat roszzul értékeli valaki, aki nem is ért hozzá és emiatt kell magyarázkodnom.

encir 2018.08.06. 10:38:39

Azért azt megnézném, amikor a háziorvos a rendelőjében koponya CT-t készít :D Félre a tréfával, ha sürgősségit kér az ember, akkor az a baj, ki ő, orvos, hogy eldöntse mi kell? Várjon szépen a sorára, nahát. Ha nem mer szólni és vár türelmesen, mert hiszen az orvos ezt mondta neki, akkor meg az a baj.

kispotzak 2018.08.06. 11:30:13

Megértem, hogy nagyon rosszul esik a hozzátartozó reakciója.
De szakmabelikent számodra valószínűleg felfoghatatlan az, amiben a laikus él és mozog... Ha neki a háziorvos azt mondja a telefonon bemondott panaszok alapján h ezt és ezt tegye, azt fogja tenni, mert ha meg nem, akkor azért cseszik le (feleslegesen hivogatja a mentősöket! Mástól veszi el a segítséget! Stb). És nem ért hozzá. Ráadásul az infó az h a mentő jön, tehát még ha érzékeli is h a beteg rosszabbul van, minden mp-ben arra számít h mindjárt megérkeztek. Sokszor maga a beteg is erőskodik h nincs nagy baj, ne telefonalgasson. Ez irtó erős tud lenni.
És sok ember csak akkor szembesül azzal h tényleg komoly a baj, ha már ül a mentőautóban és hallja-latja a mentősök szavait. Akkor viszont beindul a lelkifurdalás és az onfelmentes is..
Szóval, egyfelől tök igazad van, másfelől készülj fel rá h még sok ilyen lesz.

Attic 2018.08.06. 11:32:14

Gondolom a “doktor úr” nagy tiszteletben álló személy, mint jellemzően az öregek körében(főleg vidéken), azaz szent és sérthetetlen, mindig igaza van. A több év egyetemen töltött szétpiálást és eufórikus állapotok után a szakmai hozzáértés a recepfelírásban, a szemmel diagnosztizálásban, mentőhívásban és a hálapénz eltételben teljesedik ki... Aki valóban életet ment, hálapénz gyanánt pedig feljelentik...

connector 2018.08.06. 11:39:33

@axolotl77: Hát igen, ez komoly probléma szokott lenni. Mint amikor sikerül végre besuvasztaniuk az öreget a kórházba, azt feltételezve, hogy ott úgyis meghal, aztán meg mégis hazaküldik, amikor fixálták az àllapotát.

kispotzak 2018.08.06. 11:43:51

Egyébként ahhoz h "rosszabbodik de a hülye hozzátartozó nem hívja a mentőt":
Idős bácsi x tünetekkel, rokon mentőt hív. Mentő kijön, rokont lecseszi, ez az alapbetegség része, semmit nem lehet csinálni, ne a mentőt zargassa.
Pár hét múlva ugyanazok az x tünetek. Mentő kijön, bácsit beviszi, még az éjjel visszahozza, rokon lecseszve.
Újabb pár hét múlva dettó ugyanazok a tünetek, mentő ki, rokon lecseszve: hagyja meghalni a bácsit!!
(A 3 szitu között doki is látta, szó nem volt arról h pl kórházba kéne fektetni).

Nem az ellátással van bajom, a bácsi gondolom menthetetlen volt. De a mentősök önvédelmi mechanizmusa is elég jól működik azért...

ninimimi 2018.08.06. 12:11:35

"Végre engem is feljelentettek... addig nem is vagyok igazi mentős, amíg fel nem jelent egy beteg vagy hozzátartozó."
Tehát itt tartunk, hogy már nyilvánosan megfogalmazva láthatjuk ezt a pofátlan, pökhendi cinizmust, ami ebben a posztkommunista országban az egészségügy és a páciensek közötti viszonyt mérgezi. Aki mentősként, egészségügyi munkatársként ilyet gondol, horribile dictu leír, azt úgy kellene kivágni a rendszerből, mint macskát sz@rni!
Nekem is van történetem, amikor nem tettünk feljelentést, de ezek alapján már bánom. Ugyanis sztrókos hozzátartozónkhoz nem küldtek mentőt a központból úgy, hogy ráadásul becsaptak, és többször is azt hazudták, hogy küldik a "segítséget". Aki egy 2 óra múlva odacsoszogó ügyeletes volt. Akinek láttán azonnal, saját kocsival vittük a sztrókos beteget, akiről a sürgősségin persze kiderült, hogy valóban sztrókja volt. Ennek az elvesztegetett 2 órának döntő része volt az egy héttel későbbi halálában. Úgyhogy nekünk te ne poénkodjál, mert SEMMI ALAPOD nincs rá!
Remélem, az új EÜ vezetésnél is olvassák az ilyen híreket!

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.08.06. 13:01:16

@ninimimi: elég ritkán kommentek bármilyen blogon, de nálam meg ez verte ki a biztosítékot. Ha annyira láttad, hogy mi a baj, akkor minek kellett várni a mentore? Miért nem rohantatol be azonnal? Valószínűleg mire a mentő leghamarabb kierhetett volna, a legjobb esetben is, addigra mar bent levetették volna, ha elindulok. Az utólagos pampogas az megy mindenkinek mindig.

encir 2018.08.06. 13:10:17

@dorian gray: tudod, ha a hozzátartozó viszi be, órákig rá se néznek, ha a mentő, akkor már egy fokkal jobb a helyzet....jelen esetben talán mindegy volt már

herk 2018.08.06. 13:48:58

@ninimimi: Velem majdnem szóról szóra ez történt, csak nem sztrókja volt, hanem valami más.
Sztrókosnak vélt hozzátartozónak hívtam mentőt. Akkor még nem tudtam, hogy ez hogy működik. A központból az hazudták, hogy küldik a mentőt. Végül nálunk is az ügyeletes jelent meg egy óra mulva. Hát szegénynek úgy leüvöltöttem a haját, hogy utólag már sajnálom, nem ő tehetett róla. Felhivtam a 104-et, ott is teli tüdőből leüvöltöttem a diszpécsert.
Utána kocsiba be, és bevittem a hozzátartozómat, ahol fogadták és kiderült, hogy nem sztrók.
Nem tudom, hogy mit kellett volna másképp csinálni. Nem vagyok orvos, sztróknak tűnő tünetei voltak, előtte sosem. Sok helyen ki van hangsúlyozva, hogy minden perc számít. Eddig azt, hittem, hogy a mentő a legesleggyorsabb megoldás. Ma már látom, hogy az, hogy én viszem be a kórházba.
Igazából az volt a legrosszabb, hogy hazudtak a telefonba, azt mondták, hogy jön a segítség. Bár igy visszagondolva, lehet, hogy nem hazudtak, csak keményen csúsztattak valahogy igy: "Küldik már a mentőt?" Erre ők: "Ne aggódjon, úton a segítség."
Ha azt mondták, volna, hogy az ügyeletest küldik személygépkocsival, aki majd vérnyomást mér, akkor azt mondtam volna, hogy kösz, nem, inkább viszem én a kórházba.

Almandin 2018.08.06. 14:27:45

@ninimimi: Tény, hogy sokszor valóban hibáznak a mentősök is, néhány feljelentés jogos lehet. De vannak esetek, amikor a feljelentőnek nincs igaza. Pl. abban az esetben, amit ma olvastam egy hírportálon: egy 72 éves nyugdíjas könyvtárosnő azért jelentette fel a mentősöket, mert zavarta, hogy egy éjjel a szomszédját hangosan élesztették újjá! Szerinte ezt halkan kellett volna csinálni. Elképesztő, milyen empátiahiány van egyesekben. Az éjszakai nyugalma szentebb neki, mint a másik ember élete.

ninimimi 2018.08.06. 14:33:35

@Almandin: Akkor már a teljes hírt elemezgesd, ha igazat akarsz írni! Abban az is szerepel, hogy vijjogó szirénával állt be az udvarba. Magyar abszurd - a sok közül - hogy a megkülönböztető jelzést használók egyfolytában szirénáznak akkor is, ha a forgalmi helyzet azt nem indokolja. Mert a téves jogértelmezés szerint ez "fontosabb", mint meggyőződni a haladás veszélytelenségéről. Holott a közlekedési jogszabály ezt a kötelezettséget egyértelműen rögzíti.

ninimimi 2018.08.06. 14:38:40

@dorian gray: Először azt hittem, viccelsz, de nem!
"Ha annyira láttad, hogy mi a baj..." A mentőközpontos "szakembernek" nem dolga helyesen dönteni, amikor egy sztrókgyanús esethez kell mentőt küldeni? Én, a "gonosz, feljelentgető laikus", én miért nem voltam elég biztos benne, hogy sztrók? Elképesztő, hogy még te beszélsz kivert biztosítékról! Micsoda abnormális "helyzetértékelés" ez?! S ha jól látom, még blogod is van, ahol ezt az "észt" osztod! Döbbenet!

ninimimi 2018.08.06. 14:50:06

@dorian gray: Továbbá a mentőközpontos téves döntésén túl már csak "hab a tortán", hogy valószínűleg a foglalkozás körében elkövetett, halált okozó szándékos veszélyeztetés bűncselekménye is fennállhatott, amikor többször tudatosan félrevezetett. Ugyanis nyilván hamarabb vittük volna be magunk a beteget, ha előbb elárulja az igazat, hogy csak az ügyeletes orvost hajlandó kiküldeni. Persze gondolom, ezt már nem fogtad fel a leírtakból.

Almandin 2018.08.06. 14:58:35

@ninimimi: Ha valaki haldoklik, az rendkívüli helyzet. Egy társasházban lehet, hogy 10 évente egyszer van ilyen, a kedves szomszédok nem fognak belehalni, ha 10 évente egyszer felébrednek a sziréna miatt. A hölgyet egyébként az is zavarta, hogy feltrappoltak a mentősök a lépcsőn, meg felgyújtották a lépcsőházban a villanyt. Tipikus bérházi hárpia lehet a nő, ahol min. 10 lakás van egy házban, egy biztos akad. Ezek jelentik fel a gyereksírás miatt a szülőket, az ebédidőben főző szomszédot az ételszag miatt, meg hasonlók.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.08.06. 15:04:24

@ninimimi: a storkenak teljesen jól felismerhető jelei vannak, innentől kezdve, ha valamiért nem jön a mentő (ezugyben a felelősséget lehet firtatni, hogy ki hibázott), akkor kocsiba vágodunk azonnal és irány a kórház. Ezen mit nem lehet érteni? Egyszerűbb várni órákat, mert nem jön, nem jon, és utána magyarázni hogy a központ mit szart el? (És egyébként órákkal később bemenni kocsival?) Lehet én vagyok hülye, rendben. De én biztos nem mentore vártam volna ilyen esetben...
Más és nem túl veszélyes példa, mert egy szülés normális esetben lemegy viszonylag simán. Hallottál már olyat hogy megindult és a család berohant a kórházba? Pedig mennyivel egyszerűbb lenne otthon várni, aztán utólag magyarázni, hogy az éjszaka közepén nem jött az orvos 10 percen belül.
Nyilván a mentősöknek is volt felelőssége nem is vitatom. De ez, hogy ha valami baj van, akkor se csinálunk semmit, amit tehetnénk,, mertek a megoldása a mentők dolga, és utána meg büszkék is vagyunk rá, az szerintem gáz ;)

ninimimi 2018.08.06. 15:14:16

@Almandin: Attól, hogy vannak bérházi hárpiák, még igaz, hogy a fontosságuk demonstrálása fontosabb a mentőknek, mint a hathatós, biztonságos segítség. Lásd, amit fent írtam erről! Nyugati nagyvárosból több hónap után Budapestre érve volt igazán feltűnő a kétpercenként vijjogó megkülönböztető jelzéses járművek hangzavara. Továbbá talán ha ha arra is reagáltál volna, amit a sztrókos konkrét esetről írtam!

@dorian gray: Annyira szánalmas már, amit összehordasz, hogy mindenkinek nyilvánvaló a helyzet anélkül is, hogy tovább vesződnék veled. Sztrók meg szülés, meg "nem csináltunk semmit"... Jaj!

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.08.06. 15:27:53

@ninimimi: igen mas is hibázott ez tény, én is leírtam. De ez majd egy esetleges jogi eljárás rendezi. Én csak azt mondtam, hogyha látom valakin egy nagyobb baj tunteit, akkor nem feltétlen várnék a sok telfonalgatassal meg igergetessel. Ha ezt nem érted meg az én mondandombol, és csak hülye vergodesnek titulalod, akkor lelked rajta. Egyszerűen arrol van szó, hogyan kimondanad, hogy igen elindulhattunk volna, akkor azzal be kéne ismerni a saját felelősségedet is a helyzetben, de egyszerűbb mindent kizárólag a diszpecserre, ügyeletes orvosra, meg a mentőket fogni. Akiknek ISMETLEM nyilván megvan a saját felelősségük a helyzet alakulásában. De tudod, Mohamed meg a hegy... Részemről lezárva a téma.

herk 2018.08.06. 15:43:51

@dorian gray: Ha megengedsz egy megjegyzést részemről.
"Akkor nem feltétlen várnék a sok telfonalgatassal meg igergetessel...,hogy igen elindulhattunk volna, akkor azzal be kéne ismerni a saját felelősségedet is a helyzetben"
Lehet, hogy én nézek túl sok filmet, vagy túl keveset, de az eset előtt úgy képzeltem el, ha hívom a mentőt, akkor az rövid időn belül (<20 perc) megérkezik csikorgó kerekekkel, szirénával.
Bepattanunk a mentőautóba, irány a korház, ahol már az orvosok fogadnak minket..

"Akkor nem feltétlen várnék a sok telfonalgatassal" - ezen nincs mit várni. Beüt a baj, hivom a mentőket várakozás nélkül. Várom a csikorgó kerekeket, semmi... ekkor újrahívom, azt mondják, hogy most már mindjárt ott vannak.. még mindig várok... harmadik hívásra már leteszik a nagyesküt, hogy ott vannak mindjárt.
Várom, hogy a 120-szal robogó mentőautó, hogy fog befarolni a házunk elé...
Erre arrafelé gurul egy személyautó, nyugisan leparkol, ajtó szép lassan kinyillik, emberünk kiszáll, keresgéli a motyóját, és elkezd felénk sétálni a legnagyobb nyugalomban. Épphogy csak egy kávét nem kér... Állam leesik...
"meg igergetessel." - ez csak ebben a pillantban derült ki. Egészen addig a pontig meg voltam győződve arról, hogy valahol a közelben egy mentőautó robog felénk, és már le van zsírozva a korházban is az érkezésünk..

ninimimi 2018.08.06. 15:46:56

@herk: "Küldik már a mentőt?" Erre ők: "Ne aggódjon, úton a segítség."
A BTK szerinti "tévedésbe ejtés" tipikus esete.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.08.06. 15:48:47

@herk: igen elvileg ez lenne a kívánatos, de amikor már sokadjára sem hajlandóak küldeni, de még csak az orvost sem, "csak majd majd, várjon turelemmel", akkor azért csak gondolok egy B tervre nem? Plane, hogy végül az történt, jóval később, szóval a lehetőség adott volt. Ezért mondtam, hogy megvan az EÜ felelőssége is ebben, csak a mezei ember szereti attolni a felosseget mindig, hogy ő bizony mindig mindent jól csinált, más a hibás kizarolag,..

ninimimi 2018.08.06. 15:49:30

@herk: Köszönöm, hogy nálam higgadtabban próbáltad vele megértetni, az esetet, de szerintem így se fog menni :)

herk 2018.08.06. 15:57:02

@dorian gray:
"csak a mezei ember szereti attolni a felosseget mindig, hogy ő bizony mindig mindent jól csinált, más a hibás kizarolag"
Uhh, ez kemény. Lehet, hogy tényleg nem ment át a mondandóm..

"de amikor már sokadjára sem hajlandóak küldeni" - nem azt mondták, hogy _nem_ küldik, oldjuk meg magunknak, hanem azt, hogy _küldik_ , mindjárt ottvannak.

A fejemben az a kép volt, hogy mindjárt jön a szirénázó mentőautó, érted, _M_I_N_D_J_Á_R_T, tehát B_Á_R_M_E_L_Y_I_K P_I_L_L_A_N_A_T_B_A_N. Miért ne hinnék nekik? Miért indulnék el?

ninimimi 2018.08.06. 16:02:37

@herk: Pontosan így volt! Amúgy szerintem te gyógypedagógus lehetsz, kivételes türelemmel megáldva :)

dezső000 2018.08.06. 18:45:40

@ninimimi: Talán nyugaton nem hívnak mentőt minden odacsukott kisujjkörömhöz és földön fetrengő csöveshez, akkor is ha semmi baja. Ha az ilyen bejelentések elfogynak, nem is fog két percenként szirénázni a mentő.

Almandin 2018.08.06. 19:24:22

@ninimimi: A Ti esetetek valóban olyan volt, hogy jogos lett volna egy feljelentés. Fogadd őszinte részvétemet. Sajnos az egészségügyben valóban sok trehány, nemtörődöm dolgozó van, rémtörténete szinte mindenkinek van velük. Az emberi hozzáállása se megfelelő sok embernek. Vannak, akik gúnyolódnak a betegeken, a Praxis blogot tudom ajánlani ilyen szempontból. De van sok rendes egészségügyis is, szerencsés esetben őket fogjuk ki.

Jácint Hlatki 2018.08.06. 21:06:25

60/ semmire kiértek. A 110-es freki csak utal a végveszélyre, egyéb tünetek mellett. A bejegyzés nagyon szemléletesen ír le egy olyan esemény sorozatot, amit főleg a hozzátartózó hanyagságára vezethetünk vissza. Ok, az első lépcső a hárítás! De miért pont az ütköző az ütköző? Örüljön, hogy a lelkiismeretükre hallgattak a fiúk, és bevállaltak egy olyan fuvart, ami nem kompetenciájuk (gondolom szállító kocsi, amin van talán összesen kötszer, pár flaska salsol és egy oxy palack), és amiért akár belső vizsgálatban feszülhetnek. A hozzátartozó, gondolom arra gondol, hogy nem a megbeszélt orvoshoz, osztályra vitték.. és szar az út a megyében. Miért hajtott gyorsan? Felteszem a kérdést: Mi volt a cél? A papa elveszejtése, ezek a rohadékok meg megmentették és még mindig nem enyém a ház? Aszonták,' úgy se érnek időben ide, aztán mégis.. Valamiből fizetni kell az ügyvédet, akit már felfogadtam...
Bocsi, nem gonosz vagyok, de minket már pereltek be azért, is, mert nem halt meg a beteg, hanem javulgat....
Zötyögött a kocsi???? Jééézusom? Miért nem hívtál magán helikoptert, taxit, stb... perlekedj a városházával, ne a munkáját korrekten és lélekből végzővel. Ne fojtsd el benne a szikrát!!!
Gratulálok a tűzkeresztséghez!

Jankove 2018.08.06. 23:14:13

@ninimimi:

Mindamellett, hogy megvan a magvas véleményem a magyar egészségügyről és a benne dolgozókról, azért a "kedves" idős hölgy ügyében -aki zokon vette, hogy életmentő beavatkozást túl hangosan végzik- csak annyit tudnék mondani, hogy az ilyen faszé nem költözik ki valami lakatlan szigetre, ahol nem zavarja semmi. Az empátiának ilyen fokú hiányát már nem lehet mivel magyarázni. A mentő életet ment, azért használ megkülönböztető jelzést, azért hág át szabályt, hogy időben odaérjen. Hadd ne kelljen már lábujjhegyen, udvariasan, sötétben, pisszenés nélkül, sűrű bocsánatkérések között újraéleszteni, lécci, ilyen gusztustalan szintre ne menjünk már le. Emberélet a tét, és feltehetően nem napi rendszerességgel történik ilyesmi. Nem kötelező ott szolidarítani, de egyszer el lehet viselni.

Jankove 2018.08.06. 23:51:58

@otapi: "8 percig kézzel pötyögte be a gépbe a (géppel nyomtatott) kórházi papírokat,"

Dettó, múltkor pont ezen röhögtem én is, hogy a szakorvos gépéről kinyomtatott dokumentumokat, átszállítottam a körzeti orvoshoz, (~3 óra várakozás -> sorrakerülés) aki ott visszapötyögte a saját gépébe… A számítógépes hálózatok, és adabázisok korában…… Amióta az eszemet tudom, a körzeti rendelő várójába megérkezve ugyanazt kérdezem zsigerből, mint gyerekkoromban: "ki jött utoljára?", "ki után következem?", "ki vár a doktor úrra?" És közben minden egyes alkalommal végighallgatom, ahogy ölre mennek az emberek egymással, ki volt előbb ott, ki következik, csakúgy mint 30 éve, csakmert az egészségügy még mindig nem bírt belépni a 21. századba, és megismerkedni pl; a sorszám osztó automatával, és az ügyfélhívó rendszerrel, (de ha ez a pár százezres tétel még mindig megfizethetetlenül drága, van lehetőség szólítani a soron következő beteget, sorszám bilétákat osztani az ingyé’ van). Hajlamosak mindent a pénzhiányra fogni, de sokminden nem pénz kérdése. Igény. Leginkább az nincs.

Chris Rat 2018.08.08. 18:54:08

Olyan opció nincs, hogy csak IVIR-el lehessen kommentelni? :D